Bursa de la Berlin, cel mai mare eveniment de turism al anului 2014

berlinAcest târg, desfășurat între 5-9 martie, este cel mai mare eveniment de profil din lume, la care participă și specialişti, dar și turiști. Romania a fost prezentă cu 56 de expozanţi, agenţii de turism, companii aeriene, hotelieri, autorități locale și asociații de promovare a zonelor turistice românesti.

Standul României, cu o suprafaţă de 400 metri pătrați, a costat puțin peste 200.000 de euro – bani obţinuţi prin fonduri europene – și a fost amenajat pe mai multe zone de interes: Delta Dunării, Transilvania, Banat, Maramureş, Moldova. Prezenţa unei țări la acest târg, deci și a României, are drept scop prezentarea de destinații, stabilirea de noi contacte de business și organizarea de întâlniri cu mari actori din industria turistică din Germania şi din lume.

Alin Burcea, prim-vicepreședinte ANAT și detinător al unei mari agenții de turism care face si incoming, a apreciat standul României ca unul ’’frumos, mare, dar mai ales practic. A fost un stand în care a dominat culoarea “verde”, cu logoul deja cunoscut. Am apreciat faptul că presedintele Autorității Naționale pentru Turism, Răzvan Filipescu, a stabilit multe contacte și întalniri oficiale și suntem în așteptarea unor rezultate concrete’’.

Alexandra Lăzărescu ghid de turism și jurnalist de profil, consideră însă că în standul României a dat impresia de non-unitar si nu a avut nici un element inovativ sau puternic sugestiv pentru destinația verde România. România deține un material de promovare excelent și ne referim aici la filmul Wild Carpathia, realizat de Travel Channel, care s-a bucurat de o imensa popularitate pe de o parte datorită prezenței prinţului Charles, pe de cealaltă, prezentării munţilor Carpaţi ca fiind ultimele teritorii sălbatice din Europa.

’’Ei bine – ne mărturisește Alexandra cu amărăciune – pe display-ul amenajat să ruleze acest film, mai mult de 90% din timp, nu s-a văzut nimic!’’. În ciuda faptului că au existat materiale din abundență – adaugă ea – a lipsit, în mod impardonabil, un ghid turistic al capitalei României, București’’. Mai reproșează organizatorilor că 90% dintre materialele aduse in standul României de la Berlin erau în limba germană, nu și în engleză, în condițiile în care această bursă de turism se adresează unui public internațional, nu doar celui german. Alexandra își dorește ca prezența României la târgurile viitoare să conțină mai mult PR si să prezinte, în mod îndrăzneț, cele mai bune produse turistice pe care le avem, evidențiate în cel mai artistic mod cu putință.

Președintele ANT, Răzvan Filipescu, apreciază că avem motive certe de optimism cu privire la creşterea interesului turiştilor germani pentru ţara noastră. Nu este o apreciere subiectivă, o spun cifrele, Germania fiind în topul primelor trei țări emițătoare de turiști pentru România. Acest lucru a fost generat și de contractele de promovare cu cei mai importanţi tour-operatori germani, încheiate în 2013 – ITS, Gebeco, DERTOUR, FTI, Neckermann – dar și din includerea României în paginile cataloagelor acestor touroperatori.

De remarcat este și faptul că Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică, FAPT – a lansat o broșură de prezentare a României în limba germană. Corina Martin, președintele acestei federații a apreciat piaţa turistică germană ca fiind ’’una strategică pentru a promova destinaţiile turistice româneşti’’.

48 euro a costat biletul de intrare pentru vizitatorul german venit la târg, sumă în schimbul căreia a plecat acasă cu un sac de informații despre destinațiile care s-au prezentat, dar mai ales, cu amintirea momentelor speciale – dansuri specifice, degustări de produse, seri tematice -create de fiecare țară în parte, pentru a atrage cât mai mulți turiști.

Japonia a convins prin livezi cu flori sau fructe, plajă, nisip, costume de baie, piscine, India prin templele in miniatură, Vietnamul prin costume populare, în timp ce alte standuri au scos la înaintare masini tradiționale Cehia –Skoda, iar SIXT mini cabrio. O prezență puternică la târg au avut-o și țări precum Brazilia, Africa de Sud, Spania, Sri Lanka, Islanda.

Bursa Internațională de la Berlin de anul acesta, s-a aflat la a 49-a ediţie și a adunat un număr de 200.000 de vizitatori: specialişti în domeniu, ownweri de business-uri de travel, autorități locale şi cel mai important, iubitori de călătorie.

Un articol de: Adriana Caranfil – http://aquiahora.ro/bursa-de-la-berlin-cel-mai-mare-eveniment-de-turism-al-anului-2014/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *