Imaginea Romaniei pentru turistii straini

Am avut placerea sa conduc un grup de turisti italieni, care fac parte din Asociatia de Flora si Fauna din Italia, sa le arat unele din cele mai frumoase locuri din Romania.

Am inceput cu manastirile cele mai cunoscute si mai apropiate de Bucuresti: Manastirea Curtea de Arges, loc in care i-am cucerit cu legendele acestui lacas de cult unic si Manastirea Cozia, asezata ca o regina pe raul Olt, care completeaza peisajul fabulos din aceasta zona.

De la Curtea de Arges la Cozia am traversat Subcarpatii Vilcei si am oprit autocarul intr-un sat traditional din Oltenia, acolo unde taranii ne-au intampinat ca pe niste oaspeti de pret. Ne-au adus crengute de visini incarcate cu visine, iar turistii italieni s-au fotografiat cu taranii romani si cu casele acestora. Au mancat dude proaspete, culese atunci din pom si au fotografiat berzele cu puii, din cuiburile asezate pe stalpii de pe marginea drumului.

Am vizitat impreuna orasul Sibiu, o bijuterie a Transilvaniei, au fost cuceriti bineinteles de Muzeul Brukental si de colectiile de arta din interior, dar si de centrul istoric al acestui oras. Ne-am plimbat mai bine de o ora in Piata Mare, Piata Mica, am traversat Podul Minciunilor si am ajuns in Piata Huet. Cei mai curajosi s-au urcat in Turnul Ceasului si au fotografiat panorama orasului de la inaltime.

Urmatorul oras vizitat a fost Sighisoara, pe care oaspetii mei l-au numit “Sibiu in miniatura”, iar zona cetatii au comparat-o cu centrul orasului Praga. Brasov le-a placut la fel de mult, Biserica Neagra, impresionanta ca de fiecare data si Prima scoala romaneasca, acolo unde s-au asezat cu totii in bancile din vechea sala de clasa a lui Anton Pann si s-au fotografiat, aducandu-si aminte cum au trecut zeci de ani de cand erau intr-o sala de clasa pentru a invata carte.

Am vizitat impreuna Castelul Bran si Castelul Peles, le-am povestit legende si i-am introdus in atmosfera regala, astfel ca nu erau foarte hotarati ca vor sa mai plecam spre Delta Dunarii sau sa ramanem in Transilvania. Romania i-a cucerit definitiv si de departe este mult mai sus decat tot ceea ce se spune si se scrie despre tara noastra.

Ultimele 3 zile le-am petrecut in Delta Dunarii, un loc absolut unic in toata lumea, nu doar in Romania. Este locul unde oamenii sunt simpli si primitori, calzi si buni, calmi si prietenosi. Am vazut pelicani, lebede, rate, cormorani, toate pasarile la ele acasa. Ne-am plimbat cu barca printre nuferi, galbeni si albi, am ajuns pe canale intre stuf, dadeam la o parte cu mana stuful, sa putem trece cu barca. Un loc absolut de vis!

Ce au spus turistii italieni despre Romania? Le-a placut enorm! Vin din nou sa vada Bucovina si Maramures, au fost cuceriti de cultura noastra, de disponibilitatea si amabilitatea hotelierilor, de mancarea noastra atat de buna si bine gatita. S-au indragostit de legendele Romaniei si de istoria acestei tari, trecuta prin multe peripetii. “Peisajul este minunat si unic, locurile sunt pitoresti, iar oamenii sunt deosebiti.”- asa mi-au multumit pentru vacanta in Romania.